RnB recensioner - av Miss Pulcher

Måste först och främst tillägna några rader åt att häsla the B.O.B.W.'s nya RnB skribent Miss Pulcher välkommen. Hon kommer sköta Rnb grejerna så ofta hon kan och börjar nu med två recensioner. Ännu en gån - weclome to the team =]

- 7th -

Chris Brown - Exclusive-The Forever Edition

Detta är ett av Chris Browns bäst säljande album med hitlåtar som Kiss Kiss och With You. Han är en av dom bästa ”unga” RnB artister i dag med ett antal lyckade album bakom sig. Nyare låtar som han har gjort är Glow In The Dark och Captive. Dessa låtar finns dock inte på hans album (år 2008), men dom kan man lyssna på nätet och även ladda ner. Hans musikstuk har varit ungefär densamma genom åren, men jag måste påpeka att killen har vuxit upp och man kan höra en mer mognare stil i det nya albumet och de låtar som jag nämnt. The Forever innehåller en blandning av lugna/softa RnB låtar, men så finns det även låtar som man ofta hör ute på klubbar och kan rocka loss till, därför kan jag rekommendera detta album till alla RnB älskare.

Betyg 6/6
 we love!!

Forever Video

Beyonce's I Am ... Sasha Fierce

Efter många, många, många miljoner sålda album och många hits är RnB drottningen tillbaka. Beyonces nya album I Am… Sasha Fierce fick namnet efter sin ”alter ego”, det vill säga efter personen som uppträder på scen,. Då är det inte Beyonce utan Sasha Fierce, rätt intressant namn att döpa sitt album efter. Nog om namnet, hennes album är en blandning utav lugna och ”dansiga” RnB låtar. Måste också säga att jag tror att det är ett album som tjejer kommer att lyssna på mer än boys. Låtarna innehåller mycket känslor, killar och andra tjejiga saker, men dom blir aldrig smöriga och de har inte heller "sömnpiller-effekten", så bli inte rädda boys and girls hon har lyckats ännu en gång. Slutligen vill jag påpeka att man måste lyssna på låtarna ett visst antal gånger för att dom ska fastna. Mina fabsoluta favoriter från Beyonces nya skiva är Halo, If I Were a Boy och Diva.

Betyg 5/6 